Basarabia Pamant Romanesc

Basarabia Pamant Romanesc
Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Friday, February 8, 2008

O artistă din Bacău a inventat picturile care rezistă la foc


Carmen Voisei este artista care realizează icoane ce nu ard decât la peste 200 de grade Celsius.

Acest avantaj este dat de materialul folosit, respectiv un amestec de ră- şini foarte rezistente. Pentru această realizate, ea a obţinut un certificat de invenţie eliberat de Comisia de Brevete şi Mărci înregistrate din SUA.

Artă din răşini

Artista este originară din satul Valea Budului, judeţul Bacău, dar a fost plecată ani buni peste Ocean. „Am plecat în SUA în 1995. Conjunctura a făcut ca, într-o biserică, să întâlnesc un artist român, care mi-a propus să rămân acolo şi să restaurăm împreună opere de artă, iar eu am acceptat“, povesteşte Carmen Voisei. Ideea i-a venit de la materialele folosite la restaurare, care constau din nişte răşini foarte rezistente.

„Atunci mi-am dat seama că ele se pot folosi nu numai în restaurare, ci chiar din ele se pot face tablouri“, explică artista. Ea a descoperit exact cantităţile care trebuie puse şi modul în care ele se toarnă pentru a putea realiza un tablou. „De fapt, se obţine o substanţă vâscoasă, ca mierea de albine, care se pune în straturi. Durează zile întregi până se usucă. Apoi se pune alt strat, şi altul, şi altul. Amestecul de răşini se poate colora doar cu anumite substanţe pe care nu le pot dezvălui“, a mai spus artista plastică.

Prima lucrare, realizată cu noul material, a apărut în urma unui vis al artistei. „După câţiva ani de stat în SUA, am avut un vis. Mi-a apărut Iisus Hristos, care mi-a zis că, dacă vreau să devin celebră, trebuie să îi fac chipul! L-am luat ca pe un vis şi nu am făcut nimic în acest sens. De fapt, l-am pus pe seama oboselii. După câteva săptămâni, visul s-a repetat! Mi-am dat seama că trebuie să mă pun pe treabă. Un an am muncit la tablou“, a povestit Carmen Voisei.

Premiată la New York

Nu a durat mult, iar metoda ei a fost recunoscută. Un an mai târziu, Comisia de Brevete şi Mărci înregistrate din SUA i-a oficializat invenţia. „Originalul tabloului realizat cu răşini se află la ei. Eu mai am doar negativul“, a mai spus artista. Lucrarea care îl reprezintă pe Iisus Hristos a fost premiată de Liga Artiştilor din New York.

ARTĂ

Răsfăţata expoziţiilor


Carmen Voisei a absolvit Facultatea de Arte Plastice din Iaşi, promoţia 1997. Are peste 30 de tablouri realizate cu această tehnologie. Majoritatea au fost expuse la diverse expoziţii din SUA. Brevetul de invenţie l-a obţinut pe 14 martie 2000. A avut o serie de expoziţii la Consulatul Român din Manhattan. S-a întors în România după evenimentele din 11 septembrie 2001. Multe dintre lucrările sale se află expuse în SUA, dar şi în mai multe mănăstiri din judeţul Bacău. Unele le-a dăruit prietenilor sau diferitelor personalităţi politice din ţară. Susţine că, atunci când oboseşte de pictură, se recreează scriind poezii. Publică versuri de la 24 de ani în revista „Ateneu“. Debutul editorial în literatură l-a avut în 1993 cu volumul „Confesiuni“. Momentan, Carmen Voisei lucrează la ilustrarea unei cărţi de poveşti pentru copii.
from evz.ro

No comments: